جهت مشاهده تصویر کامل لطفا بر روی آن کلیک نمایید

لیفت سانترال و کنار لب

تقویت زیبایی هر یک از اعضای صورت می‌تواند چهره شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود تا جوان و زیباتر به نظر برسید. لب نیز به عنوان یکی از مهم ترین اعضای صورت که نقش زیادی در زیبایی صورت دارد، بسیار مورد توجه است. یکی از کارهایی که جهت بهبود افتادگی، برجسته سازی و ترمیم لب ها انجام می شود، استفاده از انواع لیفت‌ لب، مانند لیفت سانترال لب، متناسب با نیاز و چهره افراد است.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به زیبایی لب خود اهمیت می دهید، بهتر است با مراجعه به یک پزشک جراح با تجربه در زمینه عمل زیبایی لب اقدام به انجام لیفت سانترال لب کنید. انواع لیفت لب وجود دارند که با توجه به تغییراتی که لازم است در هر قسمت از لب انجام شود، انتخاب می شوند. در واقع این پزشک است که بر اساس چهره و ظاهر شما باید بهترین تصمیم را در زمینه انتخاب تکنیک مناسب لب ها بگیرد. انتخاب نوع لیفت لب باید به گونه ای باشد که به تقویت و بهبود چهره کلی فرد بیانجامد. این مقاله با بررسی انواع لیفت لب نگارش شده است. پس اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید با ادامه مقاله زیر همراه باشید.
لیفت لب چیست و چگونه به بهبود چهره و تقویت زیبایی کمک می کند؟

امروزه استفاده از انواع لیفت لب در میان مردان و زنان جهت تغییر ظاهر بسیار رواج یافته است. افراد مسن بیشترین متقاضیان این نوع از جراحی زیبایی هستند، زیرا با افزایش سن لب ها نازک تر شده و فرم خود را از دست می دهند. از طرفی بسیاری از افراد به دنبال پیروی از مد و چهره افراد مشهور و مورد علاقه خود می خواهند، ظاهر لب ها را تقویت کرده و برجسته تر نشان دهند برای همه این افراد استفاده از لیفت لب توصیه می شود. انواع لیفت لب با روش های تهاجمی و غیر تهاجمی قابل اجرا هستند. در واقع این پزشک است که تصمیم می‌گیرد، هر بیمار به چه روشی نیاز دارد و چه روشی و تکنیکی می تواند به بهترین شکل ممکن نواقص را رفع کرده و نتایج مطلوب را حاصل نماید. از طرفی چگونگی روش های لیفت لب تا حد زیادی به وضعیت جسمی، سن، فاصله لب تا بینی، نوع پوست و… بستگی دارد.

پزشک پس از معاینه و بررسی تمام شرایط درباره انواع لیفت‌ لب و اثربخشی آنها بر روی چهره شما توضیح خواهد داد. لیفت لب جز جراحی های زیبایی هستند که کمترین عوارض جانبی و خطر را به همراه دارند. این نوع جراحی زیبایی در مطب هم انجام می ‌شوند و در اکثر موارد با بی‌حسی موضعی می توان جراحی را انجام داد. ممکن است جراحی لیفت سانترال لب انجام شود. در این صورت پزشک از بیهوشی استفاده خواهد کرد.

انواع لیف لب
انواع لیفت لب چگونه انجام می شوند؟

امروزه استفاده از انواع لیفت لب در میان مردان و زنان جهت تغییر ظاهر بسیار رواج یافته است. افراد مسن بیشترین متقاضیان این نوع از جراحی زیبایی هستند، زیرا با افزایش سن لب ها نازک تر شده و فرم خود را از دست می دهند. انواع لیفت لب با روش های تهاجمی و غیر تهاجمی قابل اجرا هستند. در واقع این پزشک است که تصمیم می‌گیرد، هر بیمار به چه روشی نیاز دارد و چه روشی و تکنیکی می تواند به بهترین شکل ممکن نواقص را رفع کرده و نتایج مطلوب را حاصل نماید. از طرفی چگونگی روش های لیفت لب تا حد زیادی به وضعیت جسمی، سن، فاصله لب تا بینی، نوع پوست و… بستگی دارد.

پزشک پس از معاینه و بررسی تمام شرایط درباره انواع لیفت‌ لب و اثربخشی آنها بر روی چهره شما توضیح خواهد داد. انواع لیفت لب جز جراحی های زیبایی هستند که کمترین عوارض جانبی و خطر را به همراه دارند. این نوع جراحی زیبایی در مطب هم انجام می ‌شوند و در اکثر موارد با بی‌حسی موضعی می توان جراحی را انجام داد. ممکن است جراحی لیفت سانترال لب همراه با عمل بینی انجام شود. در این صورت پزشک از بیهوشی استفاده خواهد کرد.
بررسی انواع لیفت لب

یک پزشک متخصص که از تجربه و مهارت بالایی برخوردار است، تکنیک مناسب را با توجه به چهره و هارمونی لب با دیگر اجزای صورت انتخاب می کند تا نتایج بعد از عمل علاوه بر زیبایی با حداقل عوارض جانبی همراه باشند. انواع لیفت لب با برش ها و تکنیک های متفاوتی جهت ترمیم، تغییر شکل و برجسته سازی لب به کار می روند. در زیر ۵ مورد از مهمترین انواع لیفت لب آورده شده است:

۱- لیفت کناره های لب

هدف از اجرای این تکنیک از بین بردن افتادگی گوشه‌ های دهان است. افتادگی های کناره لب باعث می شوند تا چهره فرد ناراحت و غمگین به نظر برسد، البته شل شدن پوست به دلیل بالا رفتن سن یکی دیگر از عوامل بروز این مشکل است. لیفت کناره های لب باعث می شود تا گوشه های دهان کمی به سمت بالا کشیده شوند و به این ترتیب فرد ظاهری جوانتر خواهد داشت.

برای انجام این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می شود. پزشک برای بالا کشیدن گوشه های لب، از دو لایه بخیه استفاده می کند. یک بخیه داخلی و یک بخیه خارجی که بخیه خارجی کمتر از یک هفته کشیده می‌شود و گاهی ممکن است اثر بخیه در گوشه های لب مشاهده شود، اما نگران نباشید، این مشکل پس از دو هفته از بین خواهد رفت. برای مشاهده نتیجه قطعی حداقل دو تا چهار ماه باید صبر کنید تا جای زخم و اسکار ها به صورت کامل بهبود یابد.
۲- لیفت لب با ایجاد برش زیر بینی(لیفت ساب نازال)

یکی دیگر از انواع لیفت لب، ساب نازال است در این روش ابتدا برشی مخصوص زیر بینی داده می شود تا از این طریق بتوان پوست های اضافه را خارج کرد و دوسر پوست در منطقه مورد نظر را به هم چسباند. در این روش قسمت ‌های لب از بخش مرکزی تا کناره ها به سمت بالا کشیده خواهند شد و ظاهر لب ها پرتر و حجیم تر به نظر می رسند.
۳- لیفت مرکزی یا سنترال لب

این تقریباً یکی از پرطرفدارترین انواع لیفت لب است که در آن پزشک با ایجاد برش کوچکی در زیر بینی سعی می کند، لب بالایی را از مرکز به سمت بینی بکشد. از این طریق فاصله بین لب بالا با بینی کاهش پیدا می‌کند و در نهایت این منجر به برجسته شدن بیشتر لب ها خواهد شد. این جراحی را میتوان همزمان با عمل رینوپلاستی انجام داد. در این روش جای زخم بسیار کمتر از روش های قبلی است و به دلیل زیبایی بیشتری که ایجاد می کند، یک روش محبوب و پر طرفدار است.

۴- لیفت لب ایتالیایی

ظاهر کلی این لیفت بسیار شبیه به لیفت ساب نازال است و از طریق ایجاد برش هایی در زیر بینی به فرم دهی بهتر لب ها بسیار کمک می‌ کند. اما جزئیات و دقتی که در این نوع لیفت اعمال می‌ شود، باعث شده تا جای زخم و اسکار پس از جراحی نسبت به لیفت سانترال کمتر باشد. لیفت لب ایتالیایی و لیفت مرکزی یا سنترال لب از مهم ترین انواع سانترال لب هستند.
۵- لیفت لب به صورت مستقیم

در این روش پزشک با ایجاد برشی کوچک، قسمتی از پوست حاشیه خارجی لب بالایی را بالا می کشد تا از این طریق به برجسته سازی لب کمک کند. لیفت لب به صورت مستقیم که به آن لیفت بالابر نیز می‌ گویند، باعث می شود تا مرز بین بینی و لب بالایی پهن تر دیده شود و این در نهایت منجر به بزرگ و برجسته نشان دادن لب می شود. ممکن است باشنیدن نام برش احساس نگرانی کنید، اما نگران نباشید، زیرا برشی روی عضله ایجاد نمی‌ شود. بنابراین بهبودی سریعتر خواهد بود و اثری از زخم دیده نخواهد شد. این روش برای افرادی که بسیار حساس هستند و نمی‌خواهند هیچ گونه اثر زخم روی لب ها و اطراف آن ها دیده شود، گزینه مناسبی است. البته باید به نوع تاثیر این روش بر زیبایی و تقویت لب ها نیز توجه نمود.
لیفت لب با پلکسر چگونه انجام می شود؟

پلکسر یا پلاسما جت یکی از روش های جدید جوانسازی صورت است که از فناوری پلاسما جهت ایجاد تغییرات در صورت استفاده می کند. همانطور که می دانید، پلاسما گازی است که از طریق بارهای الکتریکی یونیزه می شود و با هدف قرار دادن سلول های پوستی به استحکام بافت پوست کمک می‌ کند. این فناوری یک جایگزین خوب برای جراحی های پلاستیک محسوب می شود، زیرا مانند جراحی های تهاجمی موجب ایجاد زخم یا اسکار روی سطح پوست نخواهد شد.

در این روش با سوزاندن نقاط ریز روی لایه سطحی پوست بخش لایه های عمیق تر پوست تبخیر شده، پوست ترمیم می یابد، منافذ کوچک تر شده و در نهایت انقباض پوست باعث می شود تا پوست کشیده شده و جوانتر به نظر برسد. از این تکنیک به صورت محدود برای لیفت لب استفاده می شود. در واقع یکی از پیشرفته ترین انواع لیفت لب، لیفت لب با پلکسر است. در این روش پوست حاشیه لب بالایی با استفاده از پلاسما جت یا پلکسر سوزانده شده و پس از گذشت یک هفته و ترمیم پوست، مشاهده خواهید کرد که فاصله بین لب بالایی و بینی کمتر شده است.

این روش بدون خونریزی است و ممکن است کمی درد یا گرما حین استفاده از دستگاه احساس شود. گاهی برای رسیدن به نتیجه دلخواه لیفت سانترال لب باید در چند جلسه درمانی انجام شود تا پوست بتواند به خوبی و به اندازه کافی کلاژن و الاستین تولید کند. این فرایند ممکن است ۲ تا ۳ ماه به طول بیانجامد. اما همانطور که ذکر شد این روش به ندرت انجام می پذیرد و خیلی توصیه نمی گردد.
لیفت لب بالا بدون جراحی

در کنار تمام روش های ذکر شده می توان از روش های غیر تهاجمی و بدون جراحی نیز برای لیفت لب بالا استفاده کرد. با استفاده از نخ و تزریق ژل نیز می توان به فرم دهی بهتر لب ها کمک کرد، اما این روش ها نتایج دائمی به همراه ندارد و پس از مدتی ممکن است نیاز به ترمیم باشد. این یک روش ماندگار تر است که با گذشت زمان کمتر شکل و فرم ظاهری خود را از دست می دهد.

در ضمن بعضی از نواقص لب در اطراف دهان تنها به وسیله جراحی قابل اصلاح هستند. بنابراین اگر به دنبال یک نتیجه دائمی و موفقيت آمیز هستید، بهتر است لیفت لب به روش جراحی را انتخاب کنید. اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید، جراحی لیفت لب را انجام دهید، می توانید از لیفت لب بالا بدون جراحی از طریق نخ اقدام به تغییر و فرم دهی لب های خود نمایید.

بیشترین متقاضیان برای انجام انواع لیفت لب چه افرادی هستند؟

به دلیل مزایای لیفت سانترال لب در جوانسازی صورت دارد، بسیاری از افراد مسن تمایل به تغییر چهره خود از این طریق دارند. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد و این باعث شل شدن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این به مرور باعث می شود تا فاصله بین لب و بینی افزایش پیدا کند. از همین رو افراد مسن انواع لیفت لب را جهت رفع این مشکل انتخاب می کنند. در کنار آن افراد جوان نیز که از فاصله زیاد بین بینی و لب بالایی خود ناراحت هستند یا لب بسیار نازکی دارند، نیز می توانند این نوع جراحی زیبایی را انجام دهند.
چه افرادی کاندیدای خوبی برای دریافت انواع لیفت‌ لب نیستند؟

با توجه به تاثیر انواع لیفت لب بر روی چهره، اما همه افراد نمی توانند برای این نوع جراحی زیبایی اقدام کنند و این به دلایل شرایط خاصی است که آنها دارند. به عنوان مثال افراد زیر کاندیدای مناسبی برای انواع لیفت لب نیستند:

افرادی که فاصله بین لب و پایه بینی آنها کمتر از یک و نیم سانتی متر باشد.
کسانی که از بیماری‌های مختلف مانند دیابت کنترل شده رنج می برند.
ابتلا به بیماری هموفیلی نیز احتمال خونریزی را در حین عمل افزایش می دهد.
افرادی که در پوست لب بالایی انواع ضایعات پوستی مانند تب خال، زگیل و… دارند.

عوارض انواع لیفت لب چیست؟

هر عمل جراحی که در آن بافت ها دستخوش تغییر شوند، به طور حتم با واکنش بدن همراه خواهد بود و این به معنی بروز برخی عوارض احتمالی پس از جراحی است. البته اگر بهترین جراح لیفت سانترال لب از تجربه و دانش بالایی برخوردار باشد، میزان این عوارض لیفت سانترال لب تا حد زیادی کاهش پیدا خواهند کرد. در زیر به مهم‌ ترین عوارض انواع لیفت‌ لب اشاره شده است:

احتمال بروز خونریزی در حین عمل
باقی ماندن جای زخم و اسکار روی پوست
احتمال ایجاد آسیب عصبی به لب یا بینی
واکنش منفی نسبت به داروهای بیهوشی
طولانی شدن دوره نقاهت به دلیل عدم رعایت مراقبت های بعد از لیفت سانترال لب

مراقبت های اساسی قبل از لیفت لب

به همان اندازه که پس از انجام جراحی لیفت سانترال لب باید مراقبت ها و نکات اساسی را رعایت کنید، قبل از اقدام به جراحی نیز باید یک سری اقدامات را جهت بهره مندی از بهترین نتیجه جراحی نیز رعایت نمایید.برای انجام انواع لیفت لب بهتر است از قبل آمادگی های لازم را ایجاد کنید. برای این منظور باید اقدامات اساسی زیر را قبل از جراحی مد نظر قرار دهید:

دو هفته قبل از اقدام به لیفت لب از مصرف سیگار خودداری کنید.
حداقل دو روز قبل از اقدام به جراحی نوشیدنی‌ های حاوی الکل را کنار بگذارید.
از مصرف انواع قرص ها و مکمل های حاوی ویتامین E و همچنین انواع آسپرین خودداری کنید، زیرا این داروها موجب رقیق شدن و بالا بردن احتمال خونریزی در حین جراحی خواهند شد.

نکات اساسی بعد از انجام جراحی لیفت لب

از آنجا که انواع لیفت بینی بدون بیهوشی و فقط با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شوند، به همین دلیل عوارض بعد از بیهوشی پس از عمل وجود نخواهد داشت، اما اقدامات و نکات زیر به بهبودی سریعتر و نتایج رضایت بخش تر منجر خواهند شد:

حداقل ۲۴ ساعت پس از جراحی استراحت کنید. هنگام استراحت به پشت دراز بکشید و به هیچ و روی صورت خود نخوابید.
از انجام ورزش های سنگین در هفته های اول بعد از جراحی اجتناب نمایید.
هنگام مسواک زدن مراقب باشید.
با استفاده از انواع آبرسان ها یا کرم ها، لب های خود را مرتب مرطوب نگه دارید.
هنگام خروج از خانه از کلاه و ضدآفتاب استفاده کنید. پوست شما نباید در معرض نور خورشید قرار گیرد.
پس از گذشت دو هفته می توانید از لوازم آرایشی صورت استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

منو سایت
آدرس من

گرگان - خیابان ولیعصر - عدالت 7 - ساختمان شقایق - طبقه 3
تهران - خیابان گاندی - هتل بیمارستان گاندی

تلفن من

09119409301

ایمیل من

info@drmalekanrad.com

شبکه های اجتماعی
اطلاعات تماس
آدرس مطب

گرگان - خیابان ولیعصر - عدالت 7 - ساختمان شقایق - طبقه 3
تهران - خیابان گاندی - هتل بیمارستان گاندی

تلفن من

09119409301

ایمیل من

info@drmalekanrad.com