جهت مشاهده تصویر کامل لطفا بر روی آن کلیک نمایید

تزریق چربی به صورت و باسن

اخیرا انجام عمل‌های جراحی متعدد برای زیبایی بیشتر، در میان عموم افراد رایج شده است. در میان انواع فعالیت‌ها و جراحی‌های زیبایی، تزریق چربی به باسن و ران یکی از رایج ترین فعالیت‌ها در زمینه زیبایی بوده است. افراد با تزریق چربی به باسن و ران خود، سعی دارند تا این نواحی از بدن را خوش فرم‌تر و زیباتر کنند. علاوه بر این، می‌توان با تزریق چربی به این نواحی، باسن را لیفت کرده ( که پرطرفدارترین مدل آن، لیفت باسن برزیلی است) و افتادگی آن را از بین برد. بسیاری از افراد نیز به دلیل کهولت سن ترجیح می دهند با این روش، فرم باسن و ران خود را به حالت طبیعی نزدیک‌تر کنند. البته در زمان تزریق چربی به بدن، ممکن است مقداری از این چربی جذب بدن شود. بنابراین، حدود 30 درصد چربیِ بیشتر به بدن تزریق می‌کنند تا حالت طبیعی باسن، از بین نرود.

تزریق چربی تنها به باسن کفایت نکرده و حتی تزریق چربی به ران نیز امکان پذیر است. در این روش، چربی‌هایی که اطراف شکم یا قسمت‌های بالایی ران فرد وجود دارد، از طریق لیپوساکشن جدا شده و به باسن و ران‌ها تزریق می‌شود. بی‌حسی قسمت‌هایی که قرار است چربی از آنها جدا شود، یکی از مراحل مهم این فرآیند می‌باشد. پس از برش‌هایی که در این نواحی ایجاد می‌شود، لوله‌هایی به نام کانول، وارد بافت چربی شده و مانند سرنگ، چربی‌ها را خارج می‌کند. سپس، چربی‌ها از خون پالایش شده تا چربی خالص به دست آید. در نهایت، چربی‌های خالص توسط کانول به صورت یکنواخت به نواحی مختلف باسن و ران تزریق می‌شوند. البته میزان چربی تزریقی، به وزن فرد نیز بستگی خواهد داشت.
یکی از روش‌هایی که برای برجسته کردن باسن مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروتز باسن است. بسیاری از افراد، در انتخاب بین دو روشِ پروتز باسن و تزریق چربی به باسن، تردید دارند. بهتر است بدانید که اگرچه تزریق چربی به باسن و ران، با گذشت زمان تحلیل می‌رود، اما در مقایسه با پروتز باسن، ظاهر طبیعی‌تری دارد. علاوه بر طبیعی‌تر بودن، تزریق چربی به ران و باسن، واکنش آلرژیکی به همراه نداشته و در صورت وجود، این واکنش‌ها بسیار کم هستند. یکی دیگر از مزایای تزریق چربی به قسمت‌های باسن و ران این است که جای برش‌ها قابل مشاهده نیستند. در این نوع تزریق، برش‌هایی که در نواحی باسن و ران ایجاد می‌شوند، بسیار کوچک بوده و به راحتی دیده نمی‌شوند.

علاوه بر این، ماندگاری این روش زیاد بوده و تا سال‌ها می‌توان نتیجه آن را دید. البته ممکن است به دلیل جذب مقداری از چربی توسط بدن، تزریق چربی نیاز به تکرار داشته باشد. همچنین، بسیاری از افراد از این روش به عنوان روشی ایمن و راحت برای زیبا کردن فرم باسن خود استفاده می‌کنند. بعلاوه، مدت زمان بهبودی در این روش در مقایسه با دیگر روش‌ها، بسیار کوتاه و سریع است. یکی دیگر از مزایای تزریق چربی به باسن و ران، مقرون به صرفه بودن این روش نسبت به سایر روش‌ها می‌باشد. گذشته از آن، این روش می‌تواند به عنوان روشی موثر و کم خطر برای زیبایی اندام و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس در افراد، مورد استفاده قرار گیرد.
عوارض تزریق چربی به باسن و ران

در صورتی که فرد برای تزریق چربی به باسن یا ران نیاز به بیهوشی داشته باشد، می‌تواند با عوارضی مانند سرگیجه و حالت تهوع پس از به هوش آمدن همراه باشد. همچنین اغلب افرادی که چنین تزریقی انجام می‌دهند، تا 3 هفته پس از تزریق در نواحی مورد نظر تورم خواهند داشت. به غیر از تورم، بروز عفونت و خونریزی نیز در نواحی ران یا باسن، از دیگر عوارض تزریق چربی به ران و باسن می‌باشد. بعلاوه ممکن است فرد در نواحی که چربی از آنها برداشته شده، دچار کبودی شود یا در برخی افراد، برداشتن چربی با نکروز چربی نیز همراه باشد؛ به عبارت دیگر، بافت عمیق چربی در لایه‌های پوست از بین برود.

از دیگر عوارض تزریق چربی به ران و باسن، می‌توان به ترک خوردگی یا به اصطلاح، سلولیت در قسمت‌هایی از پوست باسن اشاره کرد. در کنار تمام عوارضی که ذکر شد، نامتقارن بودن باسن‌ها، می‌تواند یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که پس از این نوع تزریق رخ می‌دهد. این عارضه به دلیل عدم تخصص کامل پزشک جراح رخ داده و پس از چندین مرحله تکرار تزریق، قابل درمان است.
آیا تزریق چربی به باسن خطرناک است؟

آیا تزریق چربی به باسن خطرناک است

با توجه به عوارضی که در بالا ذکر شد، بسیاری از افراد از تزریق چربی به باسن و ران صرف نظر کرده و ترجیح می‌دهند با روش‌های طبیعی مانند ورزش و تناسب اندام، باسن و ران خود را برجسته و خوش فرم کنند. البته در این میان، افرادی نیز هستند که با اشتیاق از این روش استقبال کرده و علاقه دارند تا با استفاده از این روش و زیبایی اندام، اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. تزریق چربی به قسمت‌هایی از باسن و ران، اگر تحت نظر یک پزشک حرفه‌ای و کاربلد انجام شود، عارضه‌ای به دنبال نخواهد داشت و خطرناک نیست.

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که تورم و کبودی‌های ایجاد شده در مناطق لیپوساکشن، بسیار خطرناک بوده و نباید این روش را برای لیفت و برجسته کردن باسن امتحان کرد. در پاسخ به این ابهام باید گفت که بروز کبودی و تورم در این نوع تزریق کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی بهبود می‌یابد. البته برای درمان این کبودی‌ها می‌توان از کمپرس یخ استفاده نمود.
هزینه‌ی تزریق چربی به باسن و ران

تعیین یک نرخ مشخص برای تزریق چربی به باسن و ران، امکان پذیر نیست؛ زیرا هزینه این نوع تزریق به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان تخصص و تجربه جراح، یکی از فاکتورهایی است که باید در تعیین هزینه‌ها به آن دقت نمود. معمولا جراحان کاربلد و حرفه‌ای، دستمزد بیشتری را برای انجام این نوع تزریق دریافت می‌کنند. موقعیت مکانی کلینیکی که قرار است تزریق چربی در آن انجام شود نیز، دیگر فاکتور موثر بر هزینه‌ها می‌باشد. از آنجایی که امکانات و خدمات ارائه شده در زمان انجام جراحی بسیار مهم است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در کلینیک‌های مجهز و پیشرفته، نسبت به تزریق چربی به باسن و ران خود اقدام کنند.

علاوه بر این، تجهیزات مورد استفاده و میزان خدمات ارائه شده به بیمار در طی انجام این نوع تزریق نیز می‌تواند هزینه تمام شده آن‌را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین با توجه به وزن فرد و اندام وی، باید مشخص شود که چه مقدار چربی از قسمت‌های دیگر بدنِ مراجعه کننده لیپوساکشن شود. در نتیجه، تعداد برش‌ها برای برداشت چربی نیز بر هزینه تزریق چربی به ران و باسن تاثیرگذار خواهد بود. ممکن است سابقه پزشکی بیمار به گونه‌ای باشد که در طی انجام این نوع عمل، نیاز به تزریق دارویی خاص یا انجام اقدامی خاص داشته باشد؛ در این صورت، کلیه خدمات ارائه شده در تعیین هزینه، موثر خواهند بود. علاوه بر مواردی که ذکر شد، استفاده از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی کامل و همچنین نوع بیهوشی، دیگر عواملی هستند که باید در تعیین هزینه‌ها در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

منو سایت
آدرس من

گرگان - خیابان ولیعصر - عدالت 7 - ساختمان شقایق - طبقه 3
تهران - خیابان گاندی - هتل بیمارستان گاندی

تلفن من

09119409301

ایمیل من

info@drmalekanrad.com

شبکه های اجتماعی
اطلاعات تماس
آدرس مطب

گرگان - خیابان ولیعصر - عدالت 7 - ساختمان شقایق - طبقه 3
تهران - خیابان گاندی - هتل بیمارستان گاندی

تلفن من

09119409301

ایمیل من

info@drmalekanrad.com